Lies Cosijn uit zich in haar werk vaak over de mistoestanden in de wereld. In de Sinti serie komt zij op voor de zigeuners in Roemenië die daar nog steeds worden vervolgd. Bij dit imposante twee-delige stuk zijn vorm en voorstelling gelijkwaardig geworden. Er is sprake van in elkaar overgaande elementen.
De wand van dit wijd open 'vat' bestaat uit een dunne, plastisch naar buiten gebogen en vormgegeven plaat. Deze is verder gemodelleerd tot een groep holle / bolle mensfiguren die elkaar in een dynamisch bewegende positie vasthouden. De twee delen zijn zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde voorzien van een sinterengobe decor. Steengoed en handgevormd.
Een vergelijkbaar stuk bevindt zich in de collectie J.W.N. van Achterbergh, dat stuk is afgebeeld op de omslag van de monografie Compassie en Poëzie, Ceramiek van Lies Cosijn (2002)
Lies Cosijn uit zich in haar werk vaak over de mistoestanden in de wereld. In de Sinti serie komt zij op voor de zigeuners in Roemenië die daar nog steeds worden vervolgd. Bij dit imposante twee-delige stuk zijn vorm en voorstelling gelijkwaardig geworden. Er is sprake van in elkaar overgaande elementen.
De wand van dit wijd open 'vat' bestaat uit een dunne, plastisch naar buiten gebogen en vormgegeven plaat. Deze is verder gemodelleerd tot een groep holle / bolle mensfiguren die elkaar in een dynamisch bewegende positie vasthouden. De twee delen zijn zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde voorzien van een sinterengobe decor. Steengoed en handgevormd.
Een vergelijkbaar stuk bevindt zich in de collectie J.W.N. van Achterbergh, dat stuk is afgebeeld op de omslag van de monografie Compassie en Poëzie, Ceramiek van Lies Cosijn (2002)