Kom gedraaid door Adriek Westenenk, decor door Lies Cosijn, buitenzijde met een zwarte engobe met krasdecor, aan de binnenzijde een sinterengobe met een voorstelling met naakten, steengoed, 1970s.
In haar vaas-, schaal- en doosvormen benadrukt Lies Cosijn vooral de plastische elementen. De ingegraveerde teksten zijn soms ontleend aan Nederlandse dichters. Een nog niet geverifieerde mededeling is dat de dichteres Fritzi ten Harmsen van der Beek - onder meer muze van Peter Vos en Remco Campert - model heeft gestaan voor de erotisch uitgebeelde vrouw die veelvuldig in het werk van Cosijn terugkeert.
Kom gedraaid door Adriek Westenenk, decor door Lies Cosijn, buitenzijde met een zwarte engobe met krasdecor, aan de binnenzijde een sinterengobe met een voorstelling met naakten, steengoed, 1970s.
In haar vaas-, schaal- en doosvormen benadrukt Lies Cosijn vooral de plastische elementen. De ingegraveerde teksten zijn soms ontleend aan Nederlandse dichters. Een nog niet geverifieerde mededeling is dat de dichteres Fritzi ten Harmsen van der Beek - onder meer muze van Peter Vos en Remco Campert - model heeft gestaan voor de erotisch uitgebeelde vrouw die veelvuldig in het werk van Cosijn terugkeert.