Jan Oosterman heeft al in de 1970s afstand genomen van de gedraaide vorm. Elke andere keramische uiting vormt voor hem de drager van een tekening. Aanvankelijk ingekrast, later ook met pen en kwast. Een porseleinen plaat is voor hem een prachtige drager van fijne pentekeningen. De hier aangeboden porseleinen plaat is gemonteerd op een steengoed plaat en is gedecoreerd met een fijne (pen)tekening van een Frans stadsgezicht. De kunstenaar woont met zijn vrouw in de periode 1976 tot 1988 in Rousset-les-Vignes. In deze tijd is dit fraaie stuk tot stand gekomen.
Jan Oosterman heeft al in de 1970s afstand genomen van de gedraaide vorm. Elke andere keramische uiting vormt voor hem de drager van een tekening. Aanvankelijk ingekrast, later ook met pen en kwast. Een porseleinen plaat is voor hem een prachtige drager van fijne pentekeningen. De hier aangeboden porseleinen plaat is gemonteerd op een steengoed plaat en is gedecoreerd met een fijne (pen)tekening van een Frans stadsgezicht. De kunstenaar woont met zijn vrouw in de periode 1976 tot 1988 in Rousset-les-Vignes. In deze tijd is dit fraaie stuk tot stand gekomen.